009: 19

By faten.banana - January 01, 2016


“Allah takkan bebankan hamba-Nya dengan apa yang dia tak mampu!
 
Hidup tak selalunya lawa
Tak selalunya ada pelangi
Kalau nak kata a bed of roses pun, duri-durinya tetap ada
Kadang-kadang... bilamana ‘malapetaka’ tu datang, terasa macam kena gelek ke bumi dek ahli sumo
Rasa macam dah tak mampu bangkit
Rasa macam dah tak mampu hela nafas
 
..." live well or hell you choose May Allah bless....” ― HlovateRooftop Rant

Assalammualaikum

Aku ada beberapa perkara yang dah terlakar dalam kepala. The list gonna keep increasing, itu aku tahu. Aku tamak hahahahaha, dan sebolehnya memang banyak benda aku nakcapai dikala waktu kudrat ni masih ada. 19 tahun, haih, taksangka dalam masa sehari umur tu boleh berubah angka.

Tapi sekali lagi, ada apa dengan angka? Sama ada kau guna kudrat dan peluang yang Allah SWT dah kurniakan kepada kau sebagai seorang manusia, tanggungjawab dan perkara seangkatan dengannya sebetulnya; sepatutnya - itu dahcukup, dengan izin Allah pastinya.

First rule, walk your talk and thought obviously. Kalau tak, apa pun takjadi kan. Ei.

Kawan aku kata, kecil langkah yang kau ambil itu pun takpe, lama-lama jadi bukit juga. Yelah-yelah. Hahahahahaha.

Fatin Azira, mohon jadi baik dengan 2016.


  • Share:

You Might Also Like

0 comments